Recruitment

Recruitment in ontwikkeling: NRG-Office en it-8 blijven bij!

Recruitment is een vak apart en momenteel volop in ontwikkeling! Daarom bezochten recruiters van NRG-Office en it-8 de Recruitment Tech beurs in Utrecht.

Op zoek naar nieuwe recruitment technologieën

Ieder recruitmentbureau zal zeggen dat ze niet aan ‘cowboypraktijken’ doen en dat ze voor kwaliteit gaan. Maar wat betekent dit nu echt? NRG-Office en it-8 geloven dat het begint met transparantie, zowel richting onze opdrachtgever als richting de kandidaten waar we mee werken. Met CV’s schuiven en personen overhalen om een baan te accepteren die niet bij ze past, daar doen wij niet aan. Wat we wel doen is het gesprek aangaan en de kandidaat leren kennen. Omdat we weten waar onze klanten echt naar op zoek zijn, krijgen we de mogelijkheid om goede matches te maken. Wanneer wij twee partijen bij elkaar brengen, willen we dat dat het gevoel goed is. Daar wordt iedereen op de lange termijn blij van. Petra (recruiter NRG-Office) en Eva (recruiter it-8) onderzochten welke nieuwe technologieën ons bij deze missie kunnen helpen. Zij nemen ons mee in hun bevindingen.

Wat kwamen we tegen?

‘’Op de Recruitment Tech beurs werden verschillende recruitmentsystemen gepresenteerd. Een van de tools die ons opviel was een bedrijf dat gebruikt maakt van Artificial Intelligence (AI). Deze tool richt zich op doelgroep specifiek adverteren. Het gave is dat ze maken gebruik van AI. Ze raden daarbij bedrijven aan om aan storytelling te doen. Vacatures worden hierdoor beter beschreven en daarmee worden de juiste kandidaten bereikt via de juiste platformen.’’

‘’Een andere tool die ons opviel was een tool die inzichten levert over kandidaten en vacatures. Dit bedrijf verzamelt allerlei data. Ze verzamelen bijvoorbeeld informatie over wat de kandidaat met functietitel X het meest belangrijk vindt in een baan. Of ze kijken hoeveel vacatures er beschikbaar zijn per kandidaat met functietitel X. Hierdoor kun je als recruiter een goede forecast maken hoe moeilijk/makkelijk een vacature in te vullen is. Ook kun je de inhoud van je vacaturetekst aanpassen naar aanleiding van wat de doelgroep belangrijk vindt.’’

‘’Ook andere tools om bijvoorbeeld doelgroepen in kaart te brengen en op een veilige manier om te gaan met gegevens van sollicitanten kwamen voorbij. We hebben ons laten informeren op het gebied van doelgroepanalyse, recruitmentmarketing en de bescherming van persoonsgegevens.’’

En wat nu?

‘’We kunnen nu met behulp van sommige tools specifieker werven/zoeken naar kandidaten. Kandidaten zullen dus gerichter worden benaderd en met meer passende teksten en rollen die echt goed bij hun wensen en behoeften passen.’’

‘’Kortom, een interessante dag waarop we weer een stukje wijzer zijn geworden op het gebied van recruitment technologieën. Ben jij benieuwd naar de vacatures die wij in behandeling hebben? Kijk dan verder op onze website of die van www.it-8.nl. Je kunt ons uiteraard ook direct benaderen via p.terwielen@nrg-office.nl of e.roos@it-8.nl!’’